
Apple-
palvelut
Hankintapalvelut
Monipuolisten hankintapalveluidemme ansiosta voit tehdä suuretkin laitetilaukset kätevästi yhden kanavan kautta. Voit hankkia Apple-laitteet palveluna, leasingilla tai kertamaksulla. Laitekaupassamme voit tuotteiden ostamisen lisäksi hallinnoida laitteita ja lisenssejä sekä tehdä huoltotilauksia ja tukipyyntöjä. Yritykselläsi on tarkasteltavissa ajantasainen tieto organisaation laitteista ja palveluista aina loppukäyttäjätasolle asti. Laitekauppamme on tarpeen tullen mahdollista integroida suoraan yrityksen omaan hankintajärjestelmään.
Laskunjakopalvelu tarjoaa yritykselle mahdollisuuden, jossa työntekijä saa haluamansa iPhonen, iPadin tai Macin, vaikka sen hinta ylittäisi yrityksen asettaman hankintarajan. Laskun voi jakaa kahteen osaan – työnantaja maksaa laitteesta osuuden hankintarajaan asti ja työntekijä maksaa loput laitteen hinnasta itse.
Kuinka palvelu toimii:
- Organisaatio määrittää hankintarajan iPhonelle, iPadille tai Macille (yritys maksaa tuotepaketissa mahdollisesti mukana olevat muut lisätarvikkeet ja palvelut)
- Tilaus tehdään Telian portaalista ja tilausta tehdessä tarvitaan käyttäjän sähköpostisosoite
- Käyttäjä saa maksulinkin sähköpostilla ja laite toimitetaan hyväksytyn maksun jälkeen
- Laite toimitetaan työntekijälle
- Telia lähettää laskun yritykselle maksurajan mukaisesti laitteen toimituksen jälkeen
Konsultointi- ja migraatiopalvelut
Tarvitsetko kokonaiskuvan IT-ympäristöstäsi? Kuinka hyvin Apple-laitteet sopivat yritykseesi?
Liiketoimintalähtöisyys ja käyttäjäkokemus ovat avainasioita ratkaisuissamme.
Kartoitamme yrityksenne olemassa olevan IT-ympäristön tilan selvittämällä millä tasolla ovat mobiili- ja työasemalaitteenne, niihin liittyvät palvelut ja järjestelmät sekä tietoturva.
Kartoituksen perusteella kerromme ja raportoimme asiat sekä kohteet, joihin tulee kiinnittää huomioita Apple-laitteiden käyttöönotossa ja käytössä. Esittelemme Applen ekosysteemiin liittyvät laitteet ja palvelut, jotka palvelevat parhaiten juuri teidän liiketoimintaanne. Teemme myös suunnitelmat mahdollisille migraatiotarpeille ja kehittämiselle, jotta Applen laitteet ja palvelut saadaan käyttöön ja ne toimivat parhaalla mahdollisella tavalla yrityksessänne.
Meiltä saat apua muun muassa seuraavien asioiden selvityksessä:
- IT:n nykytila
- Liiketoiminnan tarpeet, vaatimukset ja tavoitteet
- Kehityskohteet
- Ratkaisu/kehityssuunnitelma ja aikataulu
- Mac-valmius
- M1-valmius
- Työntekijävalinta-kysely
Näin onnistumme yhdessä nostamaan yrityksenne tuottavuuden seuraavalle tasolle.
Tarjoamme kaiken tämän sujuvana avaimet käteen -pakettina.

Laitehallintapalvelut
Tarvitsetko apua Apple-laitteiden käyttöönotossa ja hallinnassa?
EMM, DEP, ABM, VPP, MDM... Me autamme yritystäsi Apple-laitteiden hallinnassa ja käännämme IT-alan tekniset termistöt helppoon palvelumuotoon.
Telian laitehallintapalvelulla teemme laitteiden hallinnasta yksinkertaista. Me toteutamme yrityksellesi joustavat ja kivuttomat Apple-laitteiden käyttöönotot, asennukset, määritykset, käytännöt ja sovellusjakelut.
Laitehallintapalvelun avulla yrityksesi pystyy hallitsemaan laitteita ja saa kokonaiskuvan käytössä olevista laitteista. Laitehallinta on tietoturvan perusta moderneille laitteille, käyttöjärjestelmille ja sovelluksille. Laitehallinta turvaa ja helpottaa yrityksesi sekä työntekijäsi arkea. Laitehallinnan avulla työntekijöillä on aina turvattu pääsy yrityksen tiedostoihin ja laitteita voidaan käyttää huoletta.
Applen laitteet voidaan toimittaa suoraan yrityksesi loppukäyttäjille, ja ne voidaan ottaa helposti ja automaattisesti käyttöön missä ja milloin vain. Näin työntekijäsi ja sisäinen IT voivat nauttia Telian laitehallintapalvelun tarjoamasta sujuvasta käyttöönotosta sekä Applen laitteiden tutusta ja loistavasta käyttäjäkokemuksesta.
Telian macOS-laitehallintapalvelu helpottaa sekä loppukäyttäjän päätelaitteen käyttöönottoa että sen sisällön ja tietoturvan ylläpitoa hallitusti koko laitteen elinkaaren ajan. Laitehallinnalla voidaan hallita laitetta, asetuksia sekä sovelluksia. Telian tuottama laitehallintapalvelu takaa aina saumattoman tietoturvan sekä ensiluokkaisen käyttökokemuksen.
- Palvelu on toteutetetaan Jamf-ratkaisulla ja pilvipohjaisena (Cloud). Pilvipohjainen ratkaisu tuotetaan Saksasta, AWS-pilvestä.
- Keskitetyn ja julkisessa verkossa sijaitsevan hallintapalvelun kautta laitteita voidaan hallita, ovat laitteet sitten yrityksen sisäverkossa, kotiverkossa tai missä tahansa julkisessa verkossa.
- Laitteisiin asennettavat profiilit ja sovellukset valvovat ja hallitsevat laitteita, niiden tietoturvaa, asetuksia, sovelluksia sekä laitteisiin laitehallinnalla tuotavaa sisältöä.
- Hallintapalvelulla voidaan hallita samalla myös yrityksen iOS- ja iPadOS-laitteita.
Keskitetyn laitehallinnan avulla tiedot eivät milloinkaan pääse vääriin käsiin. Jos esimerkiksi yrityksen yksittäinen puhelin häviää, itse puhelin ja siinä olevat sovellukset voidaan tyhjentää etänä. Muussa tapauksessa kaikki tieto jäisi laitteeseen.
- Palvelu on toteutettu MobileIron-ratkaisulla ja se on toteutettavissa pilvipohjaisena (Cloud) tai on premise -ratkaisuna (Core). Pilvipohjainen ratkaisu tuotetaan Saksasta. On premise -ratkaisu tukee sekä fyysisiä että virtuaalipalvelimia ja se voidaan toteuttaa asiakkaan omaan ympäristöön tai Telian hosted-ratkaisuna.
- Sentry-palvelin mahdollistaa esimerkiksi tietoturvallisen pääsyn yrityksen sisäverkossa oleviin resursseihin (kuten SharePoint tai Intranet), tai pilvipohjaisiin (mm. SharePoint, OneDrive for Business, Office 365, Box ja Dropbox) dokumenttisäilöihin. Sentry-palvelinta voidaan käyttää myös varmistamaan asiakkaan ActiveSyncia käyttävien laitteiden tietoturva.
Ota Applen laitteet käyttöön nostamatta sormeasikaan.
Applen laitteet on helppo ottaa käyttöön ja hallita Apple Business Managerilla, oli niitä sitten 10 tai 10 000. Se toimii saumattomasti mobiililaitteiden hallintaratkaisujen kanssa, joten voit ottaa Macin, iPadin, iPhonen ja Apple TV:n käyttöön langattomasti eikä manuaalista määritystä tarvita.
Rakennetaan Mac-onnistuminen!
Mac Proof of Concept (PoC) -projektin avulla todennamme Macien sopivuuden sinun yrityksellesi. Osana PoC-projektia rakennamme valmiin tuotanto- ja hallintaympäristön. Otamme hallitsemattomat ja uudet Macit haltuun ja varmistamme, että esimerkiksi tärkeimmät tietoturva-asiat ovat kunnossa. Yrityksesi Mac-käyttäjien sekä IT-osaston arki helpottuu.
Elinkaarenhallinta
Meiltä saat Apple-tuotteiden elinkaariin liittyvät asiat helposti palveluna. Saat kokonaisuuden, joka sopii juuri sinun yritykseesi tänään ja tulevaisuudessa. Ratkaistaan kaikki ongelmat kerralla - Elinkaarenhallintapalvelulla saat:
- Apple-työasemien ja -mobiililaitteiden hankinnan
- Helpon ja tietoturvallisen käyttöönoton missä ja milloin vain
- Apple-laiteympäristön hallinnan
- Ohjelmistojakelut
- Kierrätyksen ja laitevaihdot
- Skaalautuvuuden käyttäjämäärän mukaan
- Helposti ennustettavat kustannukset (€/laite/kk)
- AppleCare for Enterprise
- AppleCare Helpdesk Support
- AppleCare OS Support
Toimiva Apple-laitteiden Elinkaarenhallinta tukee liiketoimintaa
Lisäämällä Apple-Käyttäjätukipalvelut mukaan, yritykselläsi on kokonaisvaltainen näkymä ja kontrolli Apple-laitteisiin sekä tuki ja turva Apple-käyttäjillesi.

Koulutuspalvelut
Järjestämme koulutuksia liittyen laitteiden tietoturvaan, laitehallintaan ja käyttöönottoon. Koulutukset voidaan räätälöidä yrityskohtaisesti tarpeiden mukaan.
Voimme järjestää luokka-, lähi- tai etäopetusta riippuen aiheesta ja yrityksesi toiveista. Koulutusten jälkeen käyttäjät voivat hyödyntää täysimääräisesti Apple-laitteiden tarjoamia monipuolisia ominaisuuksia ja toimintoja.

Käyttäjätuki
Apple-asiantuntijamme varmistavat parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen myös koko elinkaaren ajalle tukipalveluiden avulla.
Loppukäyttäjien palvelupisteen avulla tehostat työntekijöidesi ajankäyttöä sovellus- ja tietotekniikkaongelmiin kuluvan ajan lyhentyessä, kun vianselvitystoimintaan perehtyneet ammattilaisemme ratkaisevat ongelmia käden käänteessä. Vapautamme yrityksesi oman IT-osaston muihin tehtäviin, kuten kehitysprojekteihin ja kriittisiin vikatilanteisiin. Loppukäyttäjien palvelupiste toimii yhtenä yhteydenottopisteenä (SPOC) ja vastaa kaikkien vikatilanteiden ja palvelupyyntöjen vastaanottamisesta, kirjaamisesta ja välittämisestä.
Loppukäyttäjätukemme auttaa yrityksesi työntekijöitä kaikkien Applen laitteiden ja niissä käytettävien sovellusten kanssa.
