Messukeskus, asiakastarina

Messukeskus

INcloud9-pilvipalvelu ratkaisi Messukeskuksen verkkopalveluongelmat

Haluatko kuulla lisää palveluidemme luomista mahdollisuuksista? Ota meihin yhteyttä. 

 

Suomen suurin ja monipuolisin tapahtumapaikka

Tämä oli arkipäivää vielä pari vuotta sitten. Messukeskuksen 8-henkinen IT-tiimi veivasi verkkosivuja käsityönä takaisin toimintaan, kunnes infrastruktuuri ja sovellukset päivitettiin INcloud 9 -pilvipalveluun.

“Käytännössä joku meistä tietohallinnosta vahtasi verkkosivuja koko ajan”, kertoo Messukeskuksen järjestelmäasiantuntija Jarkko Partonen.

Messukeskus on Suomen suurin tapahtumatalo. Sata messutapahtumaa ja 1500 kokousta ja kongressia vetävät vuosittain Helsingin Pasilaan 1,3 miljoonaa kävijää. Näytteilleasettajia Messukeskuksessa on joka vuosi noin 10 000.

”Tietenkin talon IT-järjestelmien pitää toimia. Näytteilleasettajaasiakkaille myydään tapahtumapalvelut verkossa. Kävijäasiakkaiden osalta puolestaan on tärkeää, että nettisivut toimivat ja sieltä löytyy tarvittava tieto tapahtumista”, toteaa Partonen.

 

Telia Inmics-Nebula menestystarina Messukeskus

Messukeskuksen IT-järjestelmien sovellukset ja infrastruktuuri olivat tulleet tiensä päähän. Kustannustehokkainta oli aloittaa puhtaalta pöydältä ja hakea avuksi avoimen lähdekoodin pilvipalvelu, johonverkkosivut ja palvelualustat saatiin.

”Kilpailutuksen perusteella totesimme, että Open Source –järjestelmät vastaavat paremmin Messukeskuksen liiketoiminnan tarpeisiin kuin isot kaupalliset järjestelmät”, sanoo Partonen.

Vuoden 2015 alkupuolella Messukeskus valitsi partnerikseen Telia Inmics-Nebulan. INcloud 9 –pilvipalvelussa pyörivät nyt Messukeskuksen verkkosivut, näytteilleasettajille suunnattu asiointipalvelu eMessukeskus sekä Messukeskuksen oman mobiilisovelluksen palvelin. Testiympäristöineen kyseessä on yli kahdenkymmenen palvelimen kokonaisuus.





Telia Inmics-Nebula on messukeskukselle
oikean kokoinenkumppani, ja tuntuu siltä,
että me olemme Telia Inmics-Nebulalle
tärkeä asiakas

Paras lopputulos yhdessä Telia Inmics-Nebulan kanssa

Uudet palvelinympäristöt ovat olleet ajossa jo vuoden päivät. Ruuhkapiikkien yllättäessä verkkosivujen kapasiteettiä voi skaalata ylöspäin lennosta – jopa sovellustoimittajan puolelta. Sivut eivät ole enää takunneet isojenkaan messutapahtumien yhteydessä.

Erityiskiitosta saa Telia Inmics-Nebulan asiakkuuspäällikkö sekä konsultti, joka ovat olleet alusta asti projektissa apuna suunnittelemassa alustoja Messukeskuksen verkkopalveluja varten.

”Oma vahva veikkaus on, että näin hyvään lopputulokseen emme olisi päässet jonkun toisen palveluntarjoajan kanssa. Nebula on Messukeskukselle oikean kokoinen kumppani, ja tuntuu siltä, että me olemme Nebulalle tärkeä asiakas”, kiteyttää Partonen yhteistyön onnistumista.

Näillä ratkaisimme Messukeskuksen haasteet

ribbon

INCLOUD 9

OpenStack-teknologiaan perustuva INcloud 9 -pilvipalvelu on moderni vaihtoehto omalle infrastruktuurille. Käytön mukaan veloitettavan pilvialustan skaalautuvuus, kustannustehokkuus ja laajat toiminnallisuudet riittävät pitkälle tulevaisuuteen.

Lue lisää

ribbon

PROJEKTI- JA KONSULTOINTIPALVELUT

Pysyäkseen kilpailukykyisenä yritykset tarvitsevat monipuolista ICT-osaamista, jonka myötä järjestelmien ja toiminnan uusiminen sujuu muitta mutkitta.

Lue lisää