Telia Inmics-Nebula menestystarina Pisla

Pisla

Tehokkaampaa ja tuottavampaa arkea

Haluatko kuulla lisää palveluidemme luomista mahdollisuuksista? Ota meihin yhteyttä.

 

IT-PALVELUIDEN ULKOISTUS SÄÄSTÄÄ PISLAN RESURSSEJA

Tällä hetkellä Pislalla on Telia Inmics-Nebulan palveluista käytössä verkkojen valvontaan liittyvä INwatch, vikoihin reagointiin tarkoitettu INsupport ja IT-tukea tarjoava INhelp. Käytännössä hoidamme kaikki Pislan IT-asiat aina servereiden ylläpidosta ja tukipalveluista laitehankintoihin. Pisla Oy:n varatoimitusjohtajan Ilkka Keskisen mukaan Telia Inmics-Nebulan palveluista INhelp näkyy eniten henkilöstön arjessa.

”Aluksi IT-palveluiden ulkoistaminen herätti yrityksessämme epäilyksiä ja ennakkoluuloja. Suhtautuminen muuttui kuitenkin nopeasti, kun huomattiin, kuinka IT-avun saaminen nopeutui ja asiantuntijuus kasvoi. Nyt henkilökunnan suunnalta kuuluu positiivista palautetta”, Keskinen kertoo.

Pisla toimittaa rautakaupoille ja tavarataloille rakentamiseen ja sisustamiseen liittyviä tuotteita. Nopeasti muuttuva liiketoimintaympäristö, kansainvälinen liiketoiminta ja sähköinen tilausjärjestelmä vaativat IT-palveluilta erityisen hyvää sujuvuutta ja luotettavuutta. Palvelumyyntipäällikömme Petri Komosen mukaan yritysten haasteena onkin pitää oman henkilökunnan IT-osaaminen riittävällä tasolla. Myös varahenkilöiden järjestäminen esimerkiksi lomien aikana on joskus haasteellista. ”Oman IT-henkilökunnan pitäminen on lisäksi monesti suuri kustannustekijä ja tämän päivän kova kilpailu kaikilla liike- elämän aloilla ajaa yritykset hakemaan kustannustehokkuutta ulkoistusten kautta”, Komonen sanoo.

 

Telia Inmics-Nebula menestystarinat Pisla

IT-palveluiden ulkoistaminen ei kuitenkaan aina tarkoita pelkästään säästöjä. Sen sijaan resursseja vapautuu sekä asiantuntijuus ja palveluiden luotettavuus kasvavat varmasti. ”Aluksi IT-palveluiden hintalappu saattaa tuntua jopa kalliilta. Hinnan sijaan kokonaiskuvassa kannattaa kuitenkin tarkastella koko palvelukokonaisuutta ja yrityksen saamia hyötyjä. Meillä Pislalla ulkoistaminen on esimerkiksi säästänyt henkilökuntamme resursseja todella paljon. Lisäksi meillä on enemmän aikaa kehittää omaa liiketoimintaamme IT-palveluista huolehtimisen sijaan”, Keskinen kertoo.

Telia Inmics-Nebula menestystarina Pisla

Keskisen mukaan IT-palveluiden ulkoistaminen oli Pislalle ainoa oikea ratkaisu eikä entiseen ole enää paluuta ”Meille ulkoistaminen on ollut hyvä ja järkevä ratkaisu. Nykyajan työvälineet, esimerkiksi sähköinen tilausjärjestelmämme, ja toimintamme hektisyys vaativat IT-palveluilta nopeutta, sujuvuutta ja luotettavuutta. Lisäksi koko ajan kehittyvä ja muuttuva sähköinen maailma edellyttää ajan hermolla pysymistä, jotta yritys pysyy koventuneessa kilpailussa mukana. Tällaista IT-kokonaisuutta ei yksi ihminen pysty mitenkään hallitsemaan eikä meillä ole mahdollisuutta pitää tilanteen vaatimaa asiantuntija määrää omassa talossa. Se ei ole myöskään järkevää”, Keskinen muistuttaa.

Telia Inmics-Nebula menestystarina Pisla

Pislan ja Telia Inmics-Nebulan pitkän yhteistyön tuloksena yritysten välille on syntynyt syvä luottamus ja aidon yhteistyön meininki. Meillä on myös hyvä käsitys Pislan liiketoiminnasta ja se helpottaa liiketoimintaa muun muassa tukevien laiteratkaisuiden valinnassa.

”Hommat ovat hoituneet hyvässä vuorovaikutuksessa ja kaikki projektit on viety kunnialla maaliin. Olemme saaneet juuri sellaista palvelua kuin olemme halunneetkin”, Keskinen kiittelee.

Telia Inmics-Nebula menestystarina Pisla

Näillä palveluilla tehostimme Pislan IT-ympäristöä

ribbon

INwatch-valvontapalvelu

INwatch-valvontapalvelun avulla saat reaaliaikaisen näkymän koko ICT-ympäristösi tilaan, oli se sitten paikallisessa konesalissa tai julkisessa pilvipalvelussa. Palvelun avulla voit ennaltaehkäistä katkoksia palveluissasi ja turvata liiketoimintasi toiminnan viikon jokaisena päivänä, ympäri vuorokauden.

Lue lisää

ribbon

INsupport-ylläpitopalvelu

INsupport-ylläpitopalvelu vastaa vikatilanteiden hoitamisesta sovittujen vaste- ja ratkaisuaikojen puitteissa. Häiriötilanteessa palautamme yrityksesi ICT-järjestelmät pikaisesti toimintakuntoon ja pidämme yllä tietoturvaa sekä selvitämme häiriöiden aiheuttajat, olivat ne sitten omassa konesalissa tai julkisessa pilvipalvelussa.

Lue lisää