Telia Inmics-Nebula menestystarina Polttimo

Polttimo

Mallasyhtiö Polttimo valitsi sopivan kokoisen IT-kumppanin

Haluatko kuulla lisää palveluidemme luomista mahdollisuuksista? Ota meihin yhteyttä.

 

”ARVOSTAMME ASIANTUNTIJUUTTA JA LUOTETTAVUUTTA”

Mallasyhtiö Polttimo Oy:n teollisuudenalalla IT-toiminnot ovat pienemmässä roolissa. Silti IT-palveluita tarvitaan, ja niiden toimivuus on liiketoiminnan elinehto.

Polttimo Oy on vuonna 1883 perustettu lahtelainen perheyritys. Polttimo-konserni koostuu kansainvälisistä elintarviketeollisuuden yrityksistä Viking Malt ja Senson, jotka valmistavat ja maahantuovat elintarvike- ja juomateollisuuden raaka-aineita ja ainesosia. Konsernin päätuotteita ovat maltaat, mallasuutteet ja viljapohjaiset ainesosat.

Yhteistyömme alkusysäys oli kelvoton konehuone. ”Sille pitäisi tehdä jotain, todettiin yrityksemme konehuoneesta vakuutusyhtiön tarkastuksessa vuonna 2015”, sanoo Polttimo Oy:n IT manager Heli Järvinen.

”Silloin mietimme, että remontoidaanko uusi konehuone vai hankitaanko ulkopuolinen partneri. Kilpailutuksen jälkeen päädyimme Telia Inmics-Nebulan asiakkaaksi, ehkä osittain siksi, että he ovat meille sopivan kokoinen kumppani. Telia Inmics-Nebula ei ole jättiläinen, joten meillä on hyvä tunne, että myös me olemme heille merkittävä kumppani. Yritys oli meille tuttu aiemmin tehtyjen laitehankintojen kautta.”

 

Telia Inmics-Nebula menestystarina Polttimo

Avainasiakaspäällikkö Ari Vilkman Inmicsiltä kertoo, että ensimmäinen askel oli siirtää Polttimon palvelinlaitteet konesaliin Jyväskylään. Samalla käyttöön otettiin Service Desk -tukipalvelu. ”Tällä hetkellä Polttimolla on käytössä myös INwatch-valvontapalvelu ja INsupport-reagointipalvelu. Service Desk -tukipalveluita on laajennettu koskemaan myös Polttimon toimipisteitä Ruotsissa, Liettuassa, Tanskassa ja Puolassa. Tukea pystyy antamaan etäpalveluna hyvin myös vierasmaalaisille yksiköille”, sanoo Vilkman.

Polttimolla on kesän aikana ollut sisäänajossa myös esiasennetut työasemat, jotka ovat osa INlifecycle-elinkaarenhallintapalvelua. Tulevaisuudessa yhteistyön on tarkoitus jatkua Vilkmanin sanoin pitkin luonnollista kehityspolkua – rauta siirtyy hautausmaalle ja palvelut virtuaalialustoille.

Telia Inmics-Nebula menestystarina Polttimo

”Tarkoitus on, että siirrymme jossain vaiheessa ostamaan palvelinkapasiteettia Telia Inmics-Nebulalta”, sanoo Heli Järvinen. Heli Järvinen kertoo, että Polttimon oma IT-organisaatio on kevyt. Siksi toimintoja on tarpeellista hankkia ulkopuolelta. ”Vaikka meidän konsernin teollisuudenalalla IT-toiminnot ovat pienemmässä roolissa, niitä tarvitaan. Tärkeitä palveluja ovat ehdottomasti Service Desk -tuki, toimivat tietoliikenneyhteydet ja se, että koneet ovat 24/7 valvonnassa ja ongelmiin reagoidaan heti”, sanoo Järvinen.

Toiminnassamme Heli Järvinen arvostaa asiantuntijuutta ja luotettavuutta. ”Parasta on, että Telia Inmics-Nebulalta on aina löytynyt asiantuntija milloin mihinkin asiaan tai haasteeseen. Ongelmatilanteita ei oikeastaan ole ollut. Projektit on aina hoidettu aikataulun mukaan ja kustannukset ovat pitäneet paikkansa.”

Telia Inmics-Nebula asiakastarina Polttimo

Näillä palveluilla ratkaisimme Polttimon haasteet

ribbon

INWATCH-VALVONTAPALVELU

INwatch-valvontapalvelun avulla saat reaaliaikaisen näkymän koko ICT-ympäristösi tilaan, oli se sitten paikallisessa konesalissa tai julkisessa pilvipalvelussa. Palvelun avulla voit ennaltaehkäistä katkoksia palveluissasi ja turvata liiketoimintasi toiminnan viikon jokaisena päivänä, ympäri vuorokauden.

Lue Lisää

ribbon

INSUPPORT-YLLÄPITOPALVELU

INsupport-ylläpitopalvelu vastaa vikatilanteiden hoitamisesta sovittujen vaste- ja ratkaisuaikojen puitteissa. Häiriötilanteessa palautamme yrityksesi ICT-järjestelmät pikaisesti toimintakuntoon ja pidämme yllä tietoturvaa sekä selvitämme häiriöiden aiheuttajat, olivat ne sitten omassa konesalissa tai julkisessa pilvipalvelussa.

Lue lisää