SignSpace tarvitsi ISO 27001
-sertifioidun IaaS-palvelun
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä myyntiimme ja kysy lisää pilvi- ja konesalipalveluistamme
"Jos palvelun ylläpito tapahtuisi edes osittain Euroopan ulkopuolella, menettäisimme asiakkaita. Heille on todella tärkeää, että kaikki luottamuksellinen data säilyy Euroopan talousalueen sisällä."
SignSpace on palvelualusta yritysten ja organisaatioiden väliseen viestintään ja sopimusten tekoon. Se mahdollistaa erilaisten dokumenttien työnkulun hallinnan, sähköisen allekirjoittamisen, henkilöllisyyden varmentamisen ja sisällön hallinnan.
Palvelulla on haluttu ratkaista myös sähköistä allekirjoittamista aiemmin vaivannut ongelma dokumenttien jakelusta sähköpostitse. Kukin toimija voi luoda SignSpaceen oman tilin, jolla kaikki allekirjoitetut dokumentit säilyvät kymmenen vuoden ajan. API-rajapinnat mahdollistavat tilin integroimisen yrityksen omien tietojärjestelmien kanssa.
Kotimaisuus ja tietoturvan taso valinnan ratkaisevina kriteereinä
SignSpace-palvelun luonut Suomen Tilaajavastuu on ollut jo vuosia asiakkaamme. Kun SignSpacelle tarvittiin luotettava IaaS-palvelu, käyttöön valikoitui avoimeen lähdekoodiin perustuva suomalainen Telia Cloud 9 ja pitkään jatkunut yhteistyö sai luonnollisen jatkumon.
SignSpace-palvelun Rikhard Tiula toteaa alusta asti olleen selvää, että pilvipalvelun toimittajan tulee löytyä Euroopasta ja alustan on oltava sertifioitu ISO 27001 -standardin mukaisesti.
- Asiakkaamme jakavat SignSpacen kautta isoja sopimuksia luottaen siihen, että niiden sisältämät tiedot eivät pääse vuotamaan ulkopuolisille henkilöille. Siksi alustan tietoturvan ja turvamekanismien on oltava korkealla tasolla. Jos palvelun ylläpito tapahtuisi edes osittain Euroopan ulkopuolella, menettäisimme asiakkaita. Heille on todella tärkeää, että kaikki luottamuksellinen data säilyy Euroopan talousalueen sisällä, Tiula kertoo.
"Palvelunhallinta on parhaimmillaan silloin, kun kaikki toimii, eikä meidän tarvitse pohtia sitä."
Täysin kahdennettu ratkaisu
SignSpacelle tuotettavaan kokonaisuuteen kuuluu Telia Cloud 9 -pilvialustan lisäksi hallinta- ja valvontapalveluita, joiden avulla tarkkaillaan pilvipalveluympäristön toimintaa.
Häiriöttömyys pystytään takaamaan Telia Cloud 9:n sataprosenttisella saatavuudella. Cloud 9 -palvelut pyörivät kahdessa konesalissa, Lauttasaaressa ja Pitäjänmäessä. Täysin kahdennettu ratkaisu takaa sen, että yhdessä konesalissa ilmenevät ongelmat eivät vaikuta palvelun toimintaan.
Tiula pitää tärkeänä sitä, ettei yrityksessä tarvitse käyttää aikaa ICT-palvelujen monitorointiin, vaan se voidaan jättää ammattilaisten hoidettavaksi.
- Palvelunhallinta on parhaimmillaan silloin, kun kaikki toimii, eikä meidän tarvitse pohtia sitä, hän toteaa.
/fi/signspace?language_content_entity=fi