Uutinen

Häiriö ohi: Telia Inmics-Nebulan konesalissa Pitäjänmäessä havaittiin laajavaikutteinen verkkohäiriö 14.3. noin kello 2.30

Pitäjänmäen konesalissamme havaittiin laajavaikutteinen verkkohäiriö torstaina 14.3. kello 2.30. Häiriö vaikutti merkittävään osaan Pitäjänmäen konesalista tuotettavista palveluista. Vika laajeni osittain myös Lauttasaaren konesaliin, aiheuttaen toimintakatkoksia sieltä tuotettaviin palveluihin. Tilanteesta aiheutui häiriöitä konesalien sisäiseen ja ulkoiseen tietoliikenteeseen, kuten myös tallennusverkkoihin.

Häiriön havaitsemisen jälkeen käynnistimme korjaustoimenpiteet välittömästi. Vikaa korjasi yön läpi useampi asiantuntija.

Suurin osa palveluista saatiin palautettua kello 9 mennessä, jolloin konesaliverkon vika saatiin korjattua. Korjaustoimenpiteet ovat kuitenkin vaiheittaisia, ja verkon toiminnan palauttamisen jälkeen korjaustoimenpiteitä jatketaan vielä palvelinten, levypintojen ja sovellusten osalta.

Häiriö on ohi ja palvelut saatu palautettua.

Pahoittelemme vilpittömästi tilanteesta aiheutunutta haittaa ja teemme parhaamme estääksemme samankaltaiset häiriöt vastaisuudessa.
 

A widespread disruption IN Telia Inmics-Nebula’s data center on March 14th

A substantial part of the services produced for our customers at Pitäjänmäki data center suffered a disruption on Thursday March 14th. The disruption affecting the Pitäjänmäki data center was first detected at 2:30 am. The disruption was caused by a malfunction in our network.

The root cause analysis and the corrective measures took place immediately after the issue was detected. A large number of our specialists worked throughout the night to solve the problem.

Our customers’ services are now restored.

We sincerely apologize for any inconvenience caused by the problem and do our best to prevent similar situations in the future.